PORTADA I LLETRES 'MARIA'

"Tomb": Penso que és una cançó política, i que no se'm malinterpreti, perquè hi ha política en tot el que fem. El 'tomb' es refereix a les relacions amb la gent però també amb els diàlegs, als quals pots donar la volta sense problemes.

"Mixeta": És una cançó antiga. Està dedicada a una gata maula, que a través dels seus somnis explica tota una sèrie de coses. La persona a qui li he dedicat tenia cara de gata. Una gata en majúscules.

"Lerele": És la cançó del Ramon i la Joselín. Parla de la història d'un noi de la Cellera a qui des de petit el van titllar de rar. És va casar amb la Joselín a Cuba i van estar separats dos anys per culpa dels papers. I esclar, ningú es va creure que aquella noia existia.

"De muda en muda": El so fantasmagòric que se sent és en Juan Carlos García, el bateria. També hi sona el vent de l'Empordà; vaig enregistrar el so de la tramuntana. És una gran cançó. La preferida d'en Quimi i la meva. També hi ha un homentge a Jim Morrison. És la història d'un cul de mal seient condicionat per les circumstàncies i la gent que es va trobant. Busca un lloc per no quedar-s'hi. Tot i que m'han passat algunes de les coses que diu, no és autobiogràfica. Jo encara no he marxat de casa dels meus pares. Aquesta cançó sempre em fa pensar en una persona que apreciava i respectava, en Pau Cardona, el germà d'en Ninyín.

"Senyor doctor": Pot entendre's com una visita estrafolària al metge. És una cançó irònica però molt seriosa.

"Viatge d'un savi vilatrista cap enlloc": El Savi Vilatrista és un que, en el fons, pixa fora de test. Ell ho fa tot bé, tot li surt bé... Menys una cosa, que és trobar el seu error. Llavors el tio s'entossudeix a buscar-lo; el que no sap és que l'error el té davant dels morros. Cadascú pot agafar aquest error i aplicar-se'l a si mateix. Però no sóc un savi, jo, en tot cas sóc en Vilatrista.

"La més maca": Originalment parlava d'una dona. A Maria hi té un romanticisme més èpic però abans era més intimista, austera i acústica. Va ser un regal com el tema "Mixeta". Per cert, a la cançó també hi ha alguna frase del Bamboo Avenue.

"Longui num 13": Lletrísticament parlant és la més Adrià Puntí. Hi ha ambigüitat, jocs de paraules i sons jeroglífics, tot i que jo ho veig supersenzill. Dir-ne jeroglífics... és com fer homenatges a la poètica quàntica.

"Mata'l": La història i la composició d'aquesta cançó es remunten a l'any '96. Parla de matar l'esperit de mal. I hi incloc un punt que m'agrada molt: el costumisme, i a més, el català gironí de pagès. A part de la cosa esotèrica també hi ha una reflexió política i social molt important.

"Flors i violes": És una versió de Quimi Portet.

"Presumida": És una cançó per a les dones. M'encanta el final del tema perquè és l'anunci del millor final del disc "Maria". La cançó em fa pensar en unes veïnes que jugaven amb la meva germana.

"Maria":Aquesta cançó està cantada i tocada de dalt a baix. La Maria és la meva mare i la mare de tothom. Les maries són dones com cal, i és que tenir un fill és una cosa molt compromesa. La meva m'ho posa difícil de ben parida que és. Li vaig dedicar "Te odio" a la "Columna de Simeón" . Em va ferir fer-la. De la mateixa manera que llavors li vaig llegir la cartilla, ara li faig un homenatge. M'ha agradat que l'Enrique Bunbury hagi col·laborat en aquesta cançó, i ho va fer a la primera.

Extret d'una entrevista realitzada per l'Enderrock.


8 comentaris:

Anònim ha dit...

olé!!! gracies princesa! tenia molts dubtes sobre les lletres!!

Anònim ha dit...

M'agradaria tenir la lletra de la canço de mata'l,haviam si es pogues aconseguir, gracies.

La Princesa dels ulls tristos ha dit...

He afegit part de la lletra de "Mata'l", intentaré completar-la, de moment l'escric de memòria.

camisadeflors ha dit...

un disc genial, si senyoR!!!

Anònim ha dit...

Hola, soy de Mexico y conosco poco material de Adria pero me gustaria conseguir mas musica. aca en mexico no encuentro sus discos, me podrian ayudar?
mi e-mail es inti_ebc@hotmail.com

gracias


Inti

Anònim ha dit...

Hola, soy de Mexico y conosco poco material de Adria pero me gustaria conseguir mas musica. aca en mexico no encuentro sus discos, me podrian ayudar?
mi e-mail es inti_ebc@hotmail.com

gracias


Inti

Anònim ha dit...

Hola, discupla que no te escriba en Catalán, pero no lo hablo, a pesar de que mi avi era catalán. Me interesa mucho la musica de Adrià Punti, pero me ha sido imposible obtener las letras de las canciones, entiendo el idioma más no lo sé escribir.
¿Podrías incluir las letras en tu blog? o tal vez enviármelas por correo electrónico.

Mi nombre es Miguel Sunyol Jurado soy de México.

miguel.sunyol@itesm.mx

Te lo agradezco de antemano.
Que buen blog tienes aquí.

Por cierto los discos de Josep se pueden encontrar en iTunes y también hay un par de compilaciones de rock catalán.

Gracias

Anònim ha dit...

Hola! perquè no puc veure les imatges de les lletres? és cosa del meu ordinador o hi ha algun problema?
gràcies.
Mile