JO TAMBÉ HE DORMIT A L'ALBA


"Si véns amb mi" és el nom del disc homenatge a en Lluís Llach, després de la seva retirada dels escenaris (en principi definitiva), i són els seus companys de professió i amics els qui interpreten les cançons d'aquest gran artista empordanès.

El disc recull una nova visió de les cançons més conegudes (i d'altres no tant) d'en Llach, amb la marca i segell personal de cada intèrpret. Entre totes les versions, destaca la que en fa en Josep Puntí, que com era d'esperar (i sense defraudar) deixa la seva particular i carismàtica marca a "Jo també he dormit a l'alba", portant la cançó a una nova dimensió.


Lletra: "Jo també he dormit a l'alba"
Jo també he dormit a l'alba
sota una olivera
i em creia a resguard.
I he vist les nits fonent-se
com tristes espelmes,
dreceres enllà.
He sentit els cants d'ocells
a les branques i al vent,
entre somnis i enganys.
Però he tornat a sentir lenta
una alba trencada coberta de dol
i he viscut a mil empentes,
perdut ja per sempre
el somni esquinçat.
Quan dic les cançons
manquen paraules,
però, per cada tros d'hora passada,
esperem l'esforç de tots els actes.


Podeu escoltar els primers segons de cadascuna de les cançons a:
http://www.emusic.com/album/Various-Artists-Homenatge-Llu%C3%ADs-Llach-Si-Vens-Amb-Mi-MP3-Download/11127864.html


El Periódico de Catalunya diu:

- El compacte comença amb el so de les onades del mar i la veu de Maria del Mar Bonet entonant Penyora (peça que la cantant mallorquina ha incorporat fins i tot al seu repertori), amb una primera estrofa del més apropiada: "Tot era a punt per poder oblidar-se / quan de puntetes passés el temps / mentre vestíem prudents / els adéus d'un matí...". La resta depara més sorpreses dignes de ser esmentades, com la força interpretativa amb la qual Adrià Puntí canta Jo també he dormit a l'alba, i la inspirada adaptació de la mítica Laura que fa Roger Mas, tots dos acompanyats únicament per un piano. -

Continua a:

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Acabo de sentir gairebé totes les cançons del disc d'homenatge al Llach i he flipat amb la versió "jo també he dormit a l'alba",li he notat que té una gran imaginació.Escoltar aquesta cançó és com escoltar-ne cinc juntes.Penso que s'ha quedat curt,segons la meva opinió n'ha fet una síntesi del que hauria volgut desenvolupar amb aquesta versió.I no ho dic en to pejoratiu,sinó perquè sempre es passa,i d'una manera expressa,no perquè no li manquin idees.Amb tot he de dir que li ha quedat RODONA.I diuen que en Puntí està acabat?

Anònim ha dit...

Certament, la versió és molt bona i la seva veu és impressionant. També són interessants els canvis que hi introdueix i la menció a sympathy for the devil o el "coberta de dooool". La gravació, però, té un so casolà i al principi i al final se senten uns clocs peculiars. Algú en sap alguna cosa.

Endavant

jordi

Anònim ha dit...

I això de Sr. Cordills, què és???????? Ho he trobat al goear...

El nou single del disc, pregunto???

http://www.goear.com/listen.php?v=ba2a68b

Sensacional!

Anònim ha dit...

Falsa alarma, nanos. Mil disculpes.

Ara m'he informat millor.

Ho tinc tot del Puntí i aquesta no l'havia sentit mai, hehe. M'he fet il·lusions massa ràpid.

Deuen ser les ganes d'un nou disc. Fins i tot té cançons fetes a encàrrec del Club Super 3 que sonen bé.

Ecs, quin fàstic.

Anònim ha dit...

els d'elsabeth segueixen penjant material:

http://es.youtube.com/watch?v=wkgTPKlXWVs

Anònim ha dit...

de puta mare, puntí per sempre

L ' Individu ha dit...

i ningú no pot penjar aquesta tal "Jo també he dormit a l'alba" al goear?

La Princesa dels ulls tristos ha dit...

Ja en podeu gaudir de la versió de "Jo també he dormit a l'alba".
Salut!